zondag 26 februari 2017

Energie manipulator

De volgende halte op mijn zoektocht naar verlichting brengt mij bij een zogenaamde “energie manipulator”  Het huis waar hij woont ligt in een rustige straat, Hij groet me vriendelijk als hij de deur opent, en stelt zich voor als Henk.

‘Om maar met de deur in huis te vallen,’ begin ik, ‘wat is energie eigenlijk?’ En ik neem een slok van de macro-chaotische thee die hij voor mij neerzet.
‘Energie uit zich in trillingen, in ritmes,’legt Henk uit.. Alles in deze wereld heeft een bepaalde trillingsfrequentie. De langzaamste
trillingsfrequentie is vaste materie. Van een hogere trilling is geluid, dan warmte, vervolgens licht en daarna gedachten.
Gedachten hebben een hogere trillingsfrequentie dan licht. Vandaar dat gedachten sneller gaan dan het licht. Boeddhisten noemen het overigens Prana.

‘Wat ik eigenlijk wil weten, zeg ik, ‘ is wat energie is en ook hoe ik negatieve energie, ik ben nogal vaak zomaar ineens boos,  kan omzetten in positieve energie.’
Hij knikt en legt uit:’Laat ik het zo zeggen; vorige week reed ik op de fiets over een smalle weg. Voor mij liepen een man en een vrouw. Naast hen liep en jonge hond. Onaangelijnd.
Net toen ik wilde passeren, rende de hond naar links, vlak voor mijn wiel waarna ik hard remde en echt alle mazzel had dat ik niet tegen de grond ging
De eerste emotie was kwaadheid! Kwaad op die mensen die de hond los liepen lopen op zo’n smalle weg. Kwaad mag je best zijn. Het is gewoon een emotie die er is. Als je je er maar van bewust bent dat kwaadheid iets is wat voorbij gaat. Identificeer je er niet mee. Kwaadheid is iets van het denken en jij bent niet het denken.Jij stuurt het denken aan.
Kortom; ik ademde diep en was dankbaar dat ik niet was gevallen. Dat ik geen breuken had en dat mijn fiets niets parkeerde. Ik had dus alle redenen om dankbaar en blij te zijn. Dat voelt heel anders aan. Je lichaam reageert direct als je bewust je kwaadheid omzet in blijheid. Er stroomt dan ineens positieve energie in je lichaam.

Wij spreken af dat ik volgende week terug kom bij hem om iets meer te leren hoe je energie kunt manipuleren.

Toch wel geïntrigeerd door de uitleg rijd ik op de fiets naar huis. Het regent pijpenstelen. Even later passeert mij een auto die keihard door een plas scheurt waarna het water mij volledig overspoelt. Ik ben, excusez le mot, zeiknat!
Mijn middelvinger zet zich in beweging. Mijn mond begint de  een scheldwoord te.vormen beginnend met de letter F.
En dan herinner ik mij, de les van Henk. Maar alles in mij verzet tegen die les. Mijn kwaadheid is te groot.  En ik besef dat ik nog veel moet leren. Vooral geduld..
Zoals mijn Zen-Goeroe al zei: ‘Het zwaarste in het leven is, als je niets te dragen hebt…’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten